dinsdag 21 juni 2011

Afsluitertje schooljaar 2010-2011

Wat heeft muzische opvoeding nu voor mij?
Muzische opvoeding is zich meer gaan ontwikkelen in beeld, muziek, beweging en dans, drama en media. We moeten ons openstellen voor het muzische in ons leven en dat van anderen, zodat we creatiever en expressiever worden en een eigen mening en visie kunnen uiten.

Hoe ben ik in het algemeen gegroeid voor muzische vorming?

-      Ik ben mezelf meer gaan openstellen voor nieuwe dingen (bijvoorbeeld, de techniek met scheerschuim, een verhaal voorlezen op verschillende manieren, meer procesgericht werken)
-      Ik heb me laten inspireren door de sessies, door de leerplannen en door lesjes van anderen, de bibliotheek en de mediatheek)
-      Ik heb geprobeerd telkens een stukje van mezelf in mijn activiteiten te steken (bijvoorbeeld de speurtocht was helemaal van mezelf maar de dansactiviteit was gevonden en aangepast naar mijn mening)
-      Ik heb aan zoveel mogelijk soorten creativiteit (cognitief, sociaal, technisch) gewerkt en ook in de vijf leerdomeinen
-      Ik ben mijn creativiteit nog wel aan het ontwikkelen en voorlopig enkel door ervaring op te doen. Hierin wil ik mij inhoudelijk zeker nog verdiepen door zelf te gaan deelnemen aan workshops, een kindertheater gaan bekijken…
-      Ik heb wel veel initiatief genomen dit schooljaar en zoveel mogelijk uitgeprobeerd, met vallen en opstaan
-      Ik heb er enorm van genoten dit schooljaar, en ik ben fier op de vele afwisseling en resultaten

Mijn leerwensen

-      Ik wil gitaarlessen gaan volgen, alleen zie ik dat tijdens de opleiding voorlopig niet zitten.
-      Ik zou mij inhoudelijk willen verbeteren door deel te nemen aan workshops, het bezichtigen van een kindertheater, kindervoorstellingen, tentoonstellingen gaan bezichtigen van kinderen.
-      Ik zou volgend jaar willen groeien in het begeleiden van het muzisch proces bij de kleuters.
-      Ik hoop in de loop van de opleiding wat creatiever te worden.
-      Ik ga blijven uitproberen en vernieuwen, werken aan mezelf als muzisch beoefenaar, beschouwer en overdrager.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten